Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Recife -> Salvador

• Irene

Hallo,

ik ben van plan om halverwege november naar Recife te gaan. Daarnaast wil ik ook graag een aantal dagen naar Salvador.

Ik vroeg me af hoe dat precies in zijn werk gaat met de interlokale bussen. Nergens lijkt hierover een algemene site te zijn.

Uit deze site: http://nspenha.locaweb.com.br/ begreep ik dat de reis ongeveer 11 uur duurt en ongeveer 30 euro kost.

Maar:

Moet is per se van te voren plaatsen reserveren?

Waar is de opstaphalte in Recife? Bij het algemene busstation?

En: Hoe duur is een vliegticket (retour)?

Alvast bedankt voor de info!

Irene

• robert

Irene,

Per bus kan. Hiervoor moet je op de zogeheten rodaviaria zijn. Dat is een busstation voor het busverkeer tussen de verschillende steden.

In Recife ligt het eigenlijk bijna buiten recife aan de zuidzijde.

Dat is wat ik mij ervan herinner.

Je kunt via internet raadplegen VOEGOL.com.br(=GOL) of VARIG

of TAM. Er is nog een maatschappij waarvan ik mij de naam niet herinner.

Je kunt ter plaatse ook bij een reisburo langsgaan.Gezien de afstand(ruim 800 km) zou dat een reistijd van ruim 8 uur zijn overdag.'s Avonds duurt het langer.Zelf ben ik in sept jl. van natal naar paulista(ten noorden van recife) gegaan en deed daar 's nachts ruim 4 uur over.

Indien je niet teveel tijd wilt verspillen is een vliegreis te overwegen.Met GOL betaal je nu 24-11 heen en 30-11 terug 417 reais.Reisduur plm 1 uur.Je kunt ook kiezen voor heen vliegen en terug bus.oid.

groetjes

robert

• Irene

Bedankt voor de info Robert!

Groetjes, Irene