Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Advies gevraagd

• Jeroen

Wat een verademing, gelukkig weer een prikbord waar je met je vragen terecht kan.

Ik zit met het volgende, ik ga voor 6 maanden naar Rio. Nu zijn de tickets giga-duur vanwege het seizoen en allerlei toeslagen. Wat kan ik nu het beste doen van de volgende mogelijkheden:

1.) een enkele reis kopen (volgens mij even duur als een retour)

2.) een goedkoop ticket kopen (misschien voor ong. eur. 600 ), en alleen van de heenreis gebruik maken, en terug een ticket in Brazilie kopen ? (Heb bij QXXL een keer mogelijkheden gezien om voor ong eur. 200 vanuit Fortaleza een enkele reis te kopen zonder die belachelijke luchthavenbelasting.

3.) een retour ticket kopen. (Heb ik niet goedkoper gezien dan voor ong. eur. 1,400.-)

Iemand nog andere suggesties ? Ikzelf zit dus te denken aan mogelijkheid 2. Wel wat gedoe, maar ronduit het goedkoopste als het allemaal lukt.

Een meer algemene vraag, is er nog een alternatief forum (naast dit prikbord) voor de brazilie geinteresseerden ?

• karel

Als Nederlander kunt U niet op een enkele reis naar Brazilie reizen. Tevens mag U maar 3 maanden verblijven. Dit kunt U eventueel ter plaatse met 3 maanden verlengen.

De goedkoopste manier is naar Fortaleza te reizen met Martin Air of Arkefly, door bijv een ticket voor een week te kopen. En als U terug naar nederland wilt weer een enkele reis naar Nederland vanaf Fortaleza te kopen op een charter.

U kunt, als U onder de 26 bent ook een jeugdretour voor 1 jaar kopen met air portugal naar rio voor ongeveer 700 euro excl. zo''n 100 aan luchthaventaxen. Ik adviseer wel om een terugreis na 3 maanden in het ticket te laten zetten en dan als U ter plaatse verlengt heeft tot 6 maande3n, de terugreis ter plaatse te wijzigen.

Luchthavenbelasting betaalt U voor de goede orde op iedere vlucht van iedere maatschappij over de hele wereld.

• Jack

Jeroen,

Wat je ook kunt doen is op www.brazilinternational.nl een lastminute of aanbieding boeken naar Natal of Porte Seguro. Soms heel goedkoop. Vandaar vlieg je door naar Rio, verleng na 3 maanden je visum en boek, voordat je je visum laat verlengen, een enkele reis terug.

N.a.v. de door jou genoemde opties:

- twee keer enekele reis is altijd duurder dan 1 retour. Vaak is 1 enkele reis zelfs nog duurder of net zo duur dan 1 retour.

- wat Karel zegt is waar. Je betaald altijd luchthavenbelasting (soms op de luchthaven zelf, soms bij de prijs van je ticket inbegrepen - maar dat zie je pas bij de eindafrekening) en tegenwoordig ook vaak brandstoftoeslag. En als gringo zonder visto permanente kan je niet op een enkeltje Brazilie inreizen.

Succes en veel plezier.

• roel

De vlieg tickets zijn nu belachelijk duur, ik heb zo'n idee ongeveer verdubbeld in drie jaar of zo! begin volgend jaar nog duurder dankzij een tax van die franse president om arme landen te helpen, binnen kort maar met een roei boot op reis?

• Ed

Ik zoek een nederlander die woont in fortaleza

mail me aub op brasil@xovox.org