Helaas, ik zie geen antwoorden, doch slechts een aantal negatieve kreten.
Wat heeft Pipa met Recife te maken? Ja, vanuit Natal is het goed te doen.
Zie alles eens wat zonniger in.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsBeste mensen,
Ik ben van 6 tot 15 febr. in Recife geweest en heb geen haai gezien. Volgens mij is het een erg overdreven onderwerp. Mijn mening is dat er ooit eens een paar aanvallen geweest zijn en daarom Recife in een erg negatief daglicht is komen te staan qua haaien. In andere landen zoals Australie gebeuren veel meer ongelukken met haaien en daar hoor je verder weining over. Ook in Nederland is ooit een aanval van een haai geweest. Worden daarom de strandne dan gelijk als niet veilig bestempeld? Nee dus! Zoalng je je aan de regels houd dus tot je nek in het water dan is er, naar mijn mening, niets aan de hand.
Verder vond ik de vakantie naar Recife een mega-gave ervaring. Criminalitiet? Ja die is er maar waar niet? Als de brazilianen naar Amsterdam komen worden ze ook gewaarschuwd voor onze criminaliteit. Zolang je je normaal gedraagd en geen dure sieraden en andere eigendommmen, zoals (digitale) camera's opvallend draagt valt het allemaal mee.
Helaas ben ik wel beroofd. Ik had een moneybelt met 90 real en een digitale camera om mijn nek hangen (onder mijn truitje) en van achter kwam er een jongen op een fiets aan en die ruk het van mijn nek. Die gast bleek ons al lang in de gaten gehouden te hebben, en wist dus dat we camera's bij ons hadden. Toen we in een rustig straatje liepen sloeg hij zijn slag.
Wel weer een gave ervaring aan over gehouden. Want we moesten dus aangifte doen. MAar aangekomen op het delegecia (politiebureau) spraken de agenten alleen portugees. Dus werden we in een politie-auto gezet en met zwaaiende lichten naar het vliegveld gebracht waar de toeristenpolitie zat.
Maar dit had mij net zo goed in Amsterdam kunnen gebeuren dus wees gewoon erg alert en gewaarschuwd. Zoals ze zeggen een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Verder vond ik Recife inderdaad niet op het toerisme ingespeeld. Ergens vond ik dat wel jammer. Wij zaten in de wijk Piedade dus best ver van het centrum af. 's Avonds een terasje pikken was er niet bij omdat die er niet zijn. Althans wij hebben ze nite kunnen vinden. We zijn welgeteld een toerist tegengekomen.
Al met al een mega-gave vakantie gehad en ik ga zeker nog een keer terug. Maar dan wel een ander stukje van Brazilie. Ik denk zelf aan Rio en de watervallen…. maar dat zien we dan wel weer.
Groeten Marieke
Dit isd een erg domme stelling: “Ik heb geen haaien gezien, dus het is overdreven”.
Recife is wereldkampioen aanvallen haaien.
Gemiddeld per jaar 2 doden per jaar.
Buiten de tientallen verminkingen, handje weg, arm eraf, voet weg enz.
1 op de 3 aanvallen is dodelijk.
Dit in de stad Recife.
Er buiten is er geen probleem.
Deze ellende is gekomen omdat ze de nieuwe haven Suape gemaakt hebben en het eco-systeem verstoord is.
Een hele domme stelling helaas.
Last Updated: Monday, 27 December, 2004, 15:35 GMT
Shark attacks terrorise Brazil
By Steve Kingstone
BBC News, Brazil
With seemingly endless sunshine and a gentle breeze coming off the sea, Praia de Boa Viagem in the city of Recife looks like the perfect urban beach. And it is - but for one detail. Sharks.
The shark pulled me under with so much power that I really thought I was going to die
Walmir da Silva
Before the 1990s, there were virtually no attacks reported here. But since 1992, there have been 47 shark attacks along a 20-km (12.5-mile) stretch of coast. Sixteen of them were fatal.
In 2004, there were seven reported attacks. Two of the victims died.
“I was surfing 15m from the beach when the shark appeared under me,” recalls 25-year-old Mario Cesar.
“I tried to punch him, but he took my arm and pulled me into the water. Eventually, I wrenched myself free and a big wave pushed me in to shore.”
Mario lost his right arm in the attack, which happened in 2002. Another survivor is 18-year-old Walmir da Silva, who was attacked while swimming in water barely up to his waist.
Today, he wears a prosthetic leg below the left knee, and is waiting for a prosthetic arm to be fitted.
“The shark pulled me under with so much power that I really thought I was going to die,” says Walmir. “And I was losing blood from my leg. But I hit his dorsal fin and kicked out - and in the end he released me.”
In absolute terms, there are more shark attacks in Florida and Australia than in Brazil.
Fatal attacks
But statistically, a higher proportion of attack victims have died in Recife. One in every three attacks is fatal.
The new port handles four million tonnes of cargo a year
The perpetrators are mostly bull sharks, an aggressive species with a preference for shallow coastal waters.
So why are the attacks happening?
A state-funded investigation has focused on the long-term ecological effects of a new port, to the south of Recife.
Porto Suape opened for business in 1984, and today handles more than four million tonnes of cargo per year. To facilitate its initial construction, two freshwater estuaries - which had discharged into the Atlantic Ocean - were sealed off.
“Female bull sharks used to enter those estuaries to give birth,” says Fabio Hazin, a marine biologist and head of the state-funded monitoring comittee.
“From when the port was built, we believe a number of females moved north to the next estuary - which discharges on to the stretch of beach where the attacks happened.”
Based on that finding, local human rights lawyers are considering a symbolic legal challenge to the state of Pernambuco, with the aim of securing compensation for the victims of attacks.
The government is under pressure to act over the attacks
“Until now, not one victim has received compensation,” says Sergio Murilo, a lawyer and the head of the Safe Beach Project - a local campaign group.
"These people have lost limbs because of attacks, and they're getting no assistance.
“They need medical care and help getting a job. Compensation is about guaranteeing their right to a normal life.”
The Safe Beach Project has also proposed a solution to Recife's shark problem.
Deterrent schemes
It wants the local authorities to partition off a short section of beach using heavy-duty nets out to sea. Electromagnetic buoys would also deter - but not kill - the sharks.
Similar schemes have been tried in South Africa and Australia, but the idea has met with opposition in Recife.
“The problem with nets is that they wouldn't only stop sharks,” says marine biologist Fabio Hazin. “Other creatures like dolphins and turtles would also get tangled up.”
At the water's edge, Mario Cesar says that he would like to surf again one day - in spite of having suffered a terrifying attack.
“I'd need a better prosthetic arm,” he says, “maybe a mechanical one which allows hand movement. And of course, I would have to be somewhere that, categorically, does not have sharks.”
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4111175.stm
http://www.heraldsun.news.com.au/common/story_page/0,5478,9657805%5E1702,00.html
SAO PAULO, Brazil (Reuters) – A shark killed a young Brazilian man off a beach in the northeastern city of Recife, known for its shark attacks, officials said on Thursday.
The body of the 20-year-old student washed up on the city's famous Boa Viagem beach two days after he went swimming.
“The front of the thorax and all internal organs were ripped out,” said Dr. Jorge Mota of the Institute of Legal Medicine. “The body was also missing a forearm, a part of the thigh and the face.”
http://darter.ocps.net/classroom/klenk/shkpress15.htm
May 24, 2004
Shark Attacks in Recife
Sharks attack two in Brazil from The Australian, has details on the attacks on Piedade beach in Recife, where “Surfing and swimming further than a couple of meters from shore are already prohibited and signs along the 72-km-long coastal strip around the city of Recife warn bathers of shark attacks.”
http://gosouthamerica.about.com/b/a/087781.htm
Enz…enz… op het internet staat er genoeg over.
Het gevaar ligt ook tussen de riffen en het strand.
Kortom, blijf in Recife gewoon uit het water.
Ook al sta je tot je knieeen in het water.
Ze pakken je.
Buiten de “stads” stranden als Boa Viagem etc. schijnt er geen/weinig gevaar te zijn.
Maar hou op met dingen als “Ik heb geen haai gezien”, “Ik ben niet overvallen” etc.
Dus het is allemaal overdreven.
Brazilie is een land wat toeristen wil aantrekken.
Als ze zeggen dat er inderdaad gevaar voor haaien (of overvallers) bestaat, neem dan aan dat het waarheid is.
Gooi niet je domme “Eerste Reis-Ketelbinkie” ervaring op dit soort prikborden.
Weet waarover je het hebt, en kom beslagen ten ijs.
Ik ben op jullie side geweest en heb een en ander gelezen met betreffende over de haaien in recife.Ik heb daar 13 j gewoont,getrouwd en de kinderen zijn daar geboren.
Dus,over die haaien ,natuurlijk bestaan die haaien er wel,want de zee is hun thuis
Maar,als je in recife ben geweest dan heb je gezien hoe veilig je aan het strand kunt gaan zwemmen,als je maar voor de rif blijft.Ga je dan dieper de zee op dan is het je eigen verandwoording en moet de conseqenties accepteren.Wat betreft de veiligheid op straat dat is hier in ned. nog erger.Daarbij als je naar een land gaat om vacantie te houden,probeer een beetje de taal te leren om geen teleurstellingen
te ondervinden.Recife is een heel mooi stad,veilig en het hele jaar prachtig weer,met
daar tussen door zomer regen buien van hoog uit half uur of iets meer.
Als je iets meer wil weten over recfe dan hoor ik het wel.
Ernesto
Ik ben op jullie side geweest en heb een en ander gelezen met betreffende over de haaien in recife.Ik heb daar 13 j gewoont,getrouwd en de kinderen zijn daar geboren.
Dus,over die haaien ,natuurlijk bestaan die haaien er wel,want de zee is hun thuis
Maar,als je in recife ben geweest dan heb je gezien hoe veilig je aan het strand kunt gaan zwemmen,als je maar voor de rif blijft.Ga je dan dieper de zee op dan is het je eigen verandwoording en moet de conseqenties accepteren.Wat betreft de veiligheid op straat dat is hier in ned. nog erger.Daarbij als je naar een land gaat om vacantie te houden,probeer een beetje de taal te leren om geen teleurstellingen
te ondervinden.Recife is een heel mooi stad,veilig en het hele jaar prachtig weer,met
daar tussen door zomer regen buien van hoog uit half uur of iets meer.
Als je iets meer wil weten over recfe dan hoor ik het wel.
ErnestoMarieke schreef:
>
> Beste mensen,
>
> Ik ben van 6 tot 15 febr. in Recife geweest en heb geen haai
> gezien. Volgens mij is het een erg overdreven onderwerp. Mijn
> mening is dat er ooit eens een paar aanvallen geweest zijn en
> daarom Recife in een erg negatief daglicht is komen te staan
> qua haaien. In andere landen zoals Australie gebeuren veel
> meer ongelukken met haaien en daar hoor je verder weining
> over. Ook in Nederland is ooit een aanval van een haai
> geweest. Worden daarom de strandne dan gelijk als niet veilig
> bestempeld? Nee dus! Zoalng je je aan de regels houd dus tot
> je nek in het water dan is er, naar mijn mening, niets aan de
> hand.
>
> Verder vond ik de vakantie naar Recife een mega-gave
> ervaring. Criminalitiet? Ja die is er maar waar niet? Als de
> brazilianen naar Amsterdam komen worden ze ook gewaarschuwd
> voor onze criminaliteit. Zolang je je normaal gedraagd en
> geen dure sieraden en andere eigendommmen, zoals (digitale)
> camera's opvallend draagt valt het allemaal mee.
> Helaas ben ik wel beroofd. Ik had een moneybelt met 90 real
> en een digitale camera om mijn nek hangen (onder mijn
> truitje) en van achter kwam er een jongen op een fiets aan en
> die ruk het van mijn nek. Die gast bleek ons al lang in de
> gaten gehouden te hebben, en wist dus dat we camera's bij ons
> hadden. Toen we in een rustig straatje liepen sloeg hij zijn
> slag.
> Wel weer een gave ervaring aan over gehouden. Want we moesten
> dus aangifte doen. MAar aangekomen op het delegecia
> (politiebureau) spraken de agenten alleen portugees. Dus
> werden we in een politie-auto gezet en met zwaaiende lichten
> naar het vliegveld gebracht waar de toeristenpolitie zat.
> Maar dit had mij net zo goed in Amsterdam kunnen gebeuren dus
> wees gewoon erg alert en gewaarschuwd. Zoals ze zeggen een
> gewaarschuwd mens telt voor twee!
>
> Verder vond ik Recife inderdaad niet op het toerisme
> ingespeeld. Ergens vond ik dat wel jammer. Wij zaten in de
> wijk Piedade dus best ver van het centrum af. 's Avonds een
> terasje pikken was er niet bij omdat die er niet zijn.
> Althans wij hebben ze nite kunnen vinden. We zijn welgeteld
> een toerist tegengekomen.
>
> Al met al een mega-gave vakantie gehad en ik ga zeker nog een
> keer terug. Maar dan wel een ander stukje van Brazilie. Ik
> denk zelf aan Rio en de watervallen…. maar dat zien we dan
> wel weer.
>
> Groeten Marieke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?