Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tourisme in Recife??

  • Geert

    Ik zie dat het prikbord erg “vol” staat!!

    Recife is al sinds een paar jaar op zijn retour. En niet geheel zonder reden.

    Het is er duurder dan Fortaleza (om eens wat te noemen),ook het strand is erg vuil en sterft van de zakkenrollers.

    Komt nog bij dat Recife geen echt nachtleven heeft.

    Tsja…….

    Geert.

  • Kees

    Geert,

    Gelijk heb je, dooie zooi hier.

    Groet

    Kees

  • Rob-D

    Iemand die geintereseerd is in historie en cultuur gaat zeker niet naar Fortaleza.

    Daarvoor moet je toch echt in Recife of Ollinda zijn.

    Qua stranden heeft Fortaleza ook niets te bieden. Op Beira Mar komt het riool uit in de zee. Voor een mooi strand moet je weer naar Praia do Futuro of Cumbuco.

    Het toerisme in Fortaleza is vooral sekstoerisme.

    Zo gauw er een Nederlandse charter naar Recife gaat word het hier wel drukker, kijk maar naar de Natal.pagina.

    Groet,

    Rob-D

  • Edwin

    Nou dat denk ik niet Rob-D.

    Recife heeft weliswaar cultuur maar dan moet je niet overdrijven. Ik denk dat een stad als Maastricht meer cultuur heeft.

    In het centrum en centrum antigo kun je wel anderhalve dag vooruit maar dan heb je het wel gezien wat betreft cultuur.

    Verder is het aan het strand Boa Viagem over het algemeen uitgestorven. Je hebt er een aantal strandtentjes (zonder terras/toilet) maar alles ligt in het centrum wat betreft uitgaansleven.

    Fortaleza heeft

    1. mooier strand en bredere boulevard

    2. 10 keer zoveel touristen.

    3. uitgaansleven ligt allemaal in de buurt.

    4. de mensen zijn er een stuk vriendelijker.

    Voor die anderhalve dag cultuur zou ik niet naar Recife gaan maar naar Fortaleza of Natal.

  • Rob

    Wat heeft Fortaleza dan aan cultuur? 1 kathedraal?

  • Edwin

    Nee maar ik zeg alleen maar dat je niet helemaal naar Brazilie moet gaan reizen om historische gebouwen te gaan bezoeken want hetgeen dat recife heeft is zwaar verwaarloosd. Ga dan lekker naar Italie om Griekenland, veel goedkoper en minder lang reizen. Buiten het centrum en recife velho is het een foeilelijke stad. Daarbij is er weinig te doen, kwa uitgaanleven is het zwaar ku.t.

  • Rob

    Wat denk je trouwens van het naast Recife gelegen Olinda. Dat staat toch niet voor niets op de werelderfgoed lijst van Unesco?

    Groet,

    Rob

  • Edwin

    Als je dan toch iets fraais wil gaan bezoeken ga dan een lekker naar Porto de Galinhas. Dit is mijn grote liefde. En dat op 70 km van Recife. Ook Goiana is een zeer leuk plekkie, en allemaal goed bereikbaar vanuit Recife. Olinda heb je ook binnen een dag gezien en op dit moment zeer gevaarlijk, gevaarlijker als recife als je de tourist wil uithangen. Dus ouwe kloffie aan en niet te veel Nederlands lullen.

  • PEET

    Ik heb gehoord dat in de toekomst Brazil International een charter naar Recife gaat vliegen, weet iemand daar wat meer van ?