Ik neem aan dat jullie in Porto de Galinhas zitten. Daar zal je er niet zo heel veel van merken. De grote optochten en drukte zijn in Recife en vooral Olinda (toch haast anderhalf uur rijden van Porto de Galinhas).
Olinda is een straacarnaval, iedereen loopt zelf door de mooie nauwe straatjes van historisch Olinda. Ik weet eigenlijk niet of ik het kan aanraden, het is een gekkenhuis, het is heel erg druk en je staat soms 1-2 uur stil omdat je niet meer voor of achteruit kan. Onveilig is het denk ik niet, er is behoorlijk veel politie, maar je zakken zijn natuurlijk zo gerold.
Kies je voor Recife (meer een optocht waar je naar kijkt), dan kan je de optocht gadeslaan vanaf een ´camarote´, een verhoging met stoelen tafels en beveiliging, dat zou ik dan wel aanraden. Moeten die er nog wel zijn. Vraag je hotel erom.
Zelf kijk ik alleen naar de optocht in Recife, op loopafstand van mijn huis. Olinda zie ik wel op televisie. Mijn vrouw gaat elk jaar met vriendinnen naar Olinda (alleen dit jaar met de baby zal het niet gaan).
Veel plezier!
Rik