Madelon,
Ik ben net een week geleden teruggekeerd uit Porto de Galinhas. Heb aan het begin van mijn vacantie twee dagen in Recife gezeten en vanuit Porto nog twee keer erheen gegaan.
Ik heb er voor gezorgd, dat ik elke avond mijn digitale foto's kon opslaan op CD of ander medium om verlies te voorkomen van foto's bij diefstal.
Mij is in de 4 weken dat ik in Brazilie was (Rondreis + twee weken strand) niets overkomen. Maar laat sieraden thuis en verdeel je geld. Houdt enige reais bij de hand in geval je lastig gevallen wordt. De rest in een speciale portemonnaie.
Je wordt wel gewaarschuwd om bepaalde buurten te vermijden bij duisternis.
Er wordt gewaarschuwd (officieel) voor haaien bij Recife. Dus blijf voor het Rif en dan is alles veilig.
Het door jouw genoemde hotel is mij wel bekend van enige reisgenoten, die er twee weken doorgebracht hebben.
Zij hadden geen klagen over het hotel; het lag wel op enige afstand van het centrum en het strand ervoor was niet altijd even schoon.
Een taxi is niet duuur om naar het grote Shoppingcentre te gaan; de bus is een ramp.
Als excursie zou ik je aanraden een tocht door Recife en Olinda. Maar daar hoor je wel van ter plaatse.
Voor de rest: Geniet er van en denk niet aan dit koude land. Wij hadden een temperatuur van + 30 graden of hoger.