Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Omgeving Recife

  • Ronald

    Hoi,

    We zijn net terug van onze eerste Brazilie trip.

    Het was echt heel super, we zaten in Pipa.

    Gezelig en niet duur naar ons idee.

    Voor een maaltijd met zijn tweeen met 2 bier & koffie betaal je ongeveer 100 Reas.

    Uiteraard heb je ook de self service restaurants voor 5 Reas pp.

    In een bar betaal je 1,50 Reas voor een biertje.

    Nu willen we , dit jaar nog, een keer naar Recife op vakantie.

    We zoeken nu wat tips voor dorpjes aan het strand daar in de buurt.En eventuele adressen voor verblijf. Is Recife gelijk aan de prijzen van Pipa?

    En we hadden in Pipa totaal geen onveilig gevoel maar als ik hier alles lees over Recife……brrrrr.

    Graag zou ik info willen ontvangen hier over, bvd.

    Ronald

  • Tom V

    Mooiste dorp in de omgeving van Recife is naar mijn mening Porto de Galinhas.

    Ligt op zo'n 40 minuten rijden van Recife naar het zuiden.

    Er zijn op de diverse reissites genoeg aanbiedingen te vinden.

    Zelf vind ik het altijd leuk om in een pousada te zitten. Kleinschaliger en meer Braziliaanse sfeer. Pousada Verde beviel goed en bevond zich in het centrum van Porto en niet zoals alle grote hotels op een paar kilometer van het dorp.

    Gemoedelijk dorp met mooi strand met ‘natuurlijk zwembad’ in de vorm van een koraalrif vlak voor de kust waar je ofwel met een bootje naar toe kan of gewoon kan lopen/zwemmen.

    Bij eb heel veel mooie vissen te zien die uit je hand eten.

    Verder in de omgeving nog excursie's met buggies naar rivier met zeepaardjes of dagtocht Recife of shopping center Recife of ten noorden van Recife natuurlijk Olinda en iets verder Fort Orange, het Nederlands fort.

    Excursie's ook leuk via Braziliaanse reisbureau's te boeken in Porto, kan je de Nederlanders ontlopen als je wilt.

    In Porto verder leuke restaurants die wel goedkoper zijn de Pipa denk ik zo. Heel goed restaurant Beijupira met leuke sfeer en menu met herinneringsbord.

    Ga toevallig zelf volgende maand vanaf Recife naar het noorden rijden met een huurauto en dan ook Pipa aandoen.

  • ronald

    Ok, bedankt voor de info.

    Woon je zelf in Brazilie?

    Ronald

  • Tom V

    Nee ik woon niet in Brazilie maar kom er wel ieder jaar weer terug.

    Kijk op deze link voor plaatjes en info:

    http://www.portodegalinhas.tur.br/piscinas.htm

    Succes

    Tom

  • marico

    ola Ronald , mijn vrouw komt uit Recife

    je kunt er heel veel zien

    niet alleen Shopping Recife ,maar ook het oude centrum van Recife kun je bekijken

    overigens woont er in Olinda een Nederlandse toeristen gids

    Judith die met een Braziliaan is getrouwd

    sinds mijn vrouw uit Recife komt ga ik er weer ieder jaar naar toe

    maar vergeet niet om Maracatu te zien!

    elke Zondag avond is er de selfmade hand markt

    en natuurlijk Casa de Cultura

    Forte de Cinco Pontas

    Marico

  • Liesbeth

    Is er in de omgeving van Recife ook mooie natuur om te bezoeken.