Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Slecht weer?

  • Dennis & Puk

    Beste mensen,

    De laatste weken voor mijn vakantie ben ik een beetje aan het checken hoe het weer in Recife is. Ik kijk dan voornamelijk op weer.online. Hier geven ze bijna elke dag wel regen aan of wolken. Houd dit nou in dat ik geen zonnige vakantie tegemoed ga 6 februari a.s.?

    Wil iemand hier a.u.b. antwoord op geven.

    Alsvast bedankt.

    Gegroet Dennis en Puk

  • Rik

    Beste Dennis en Puk,

    Maak je niet ongerust. Als er een paar wolkjes zijn, dan noemen ze het al bewolkt. De laatste dagen begon het een beetje bewolkt, maar rond 10 uur is het weer volop zon. De zon brandt er hier altijd doorheen. Reken op zon, zon en zon. Het is volop zomer. (ik ben juist blij met af en toe een wolkje, kan je eens een stukje lopen…)

    Bovendien ben je er tijdens het carnaval, heb je dat bewust gepland?

    Rik

  • Sipko

    we zijn 2 x in brazilie geweest jan/feb, en als het regent (sjuve) blijft de temperatuur goed, het is niet zoals hier, daar heb je af en toe een bui, en de bewolking is gewoon heerlijk ander verbrand je zeer snel, het is dan ook niet helemaal bewolkt, maar wolken schuiven af en toe voor de zon, maak je niet al te veel zorgen over het weer, het kan iedere dag weer anders zijn, alvast een heel prettige vakantie gewenst

    M@zzel

    Sipko

  • Dennis & Puk

    Hoi Rik,

    We hebben inderdaad deels gepland dat we daar met carnaval verblijven.

    Lijkt ons erg leuk om dat ook een keer mee te maken, en het kwam zo toevallig uit.

    Heb je toevallig nog tips voor ons, of waarschuwingen?

    Groeten Dennis en Puk

  • Rik

    Ik neem aan dat jullie in Porto de Galinhas zitten. Daar zal je er niet zo heel veel van merken. De grote optochten en drukte zijn in Recife en vooral Olinda (toch haast anderhalf uur rijden van Porto de Galinhas).

    Olinda is een straacarnaval, iedereen loopt zelf door de mooie nauwe straatjes van historisch Olinda. Ik weet eigenlijk niet of ik het kan aanraden, het is een gekkenhuis, het is heel erg druk en je staat soms 1-2 uur stil omdat je niet meer voor of achteruit kan. Onveilig is het denk ik niet, er is behoorlijk veel politie, maar je zakken zijn natuurlijk zo gerold.

    Kies je voor Recife (meer een optocht waar je naar kijkt), dan kan je de optocht gadeslaan vanaf een ´camarote´, een verhoging met stoelen tafels en beveiliging, dat zou ik dan wel aanraden. Moeten die er nog wel zijn. Vraag je hotel erom.

    Zelf kijk ik alleen naar de optocht in Recife, op loopafstand van mijn huis. Olinda zie ik wel op televisie. Mijn vrouw gaat elk jaar met vriendinnen naar Olinda (alleen dit jaar met de baby zal het niet gaan).

    Veel plezier!

    Rik

  • Dennis & Puk

    We zitten niet in Porto de Galinhas maar in Recife zelf. Hotel Blue Tree Tower (misschien zegt het je iets). We zijn van plan om in Recife naar de optocht te kijken en misschien ook een keer naar Olinda. Maar dat beslissen we ter plaatse wel.

    Mijn vriendin Puk heeft nog een vraag aan je: Moet ze een euro-stekker mee nemen voor haar Fohn (tja vrouwen ;-)) en meer van die electrische vrouwendingen??? Of kunnen de nederlandse stekkers gewoon in de braziliaanse?

    Alsvast bedankt en een fijne carnaval toegewenst.

    Groeten Dennis en Puk

  • Hein

    Ik heb altijd een wereldstekker bij mij voor het geval dat.

    Ik heb hem in Recife en Porto de Galinhas niet nodig gehad.

    Maar beter mee verlegen, dan om verlegen.

  • Rik

    Hoi,

    Blue Tree ken ik wel (af en toe werk ik als begelijder van excursies), in Piedade. Leuk hotel, mooi aan het strand (maar niet zwemmen daar i.v.m. haaien!). Waarschijnlijk ga je veel taxi´s nemen, beetje buiten de ´attracties´ van Boa Viagem.

    Ik weet eigenlijk niet wat een eurostekker is… maar elektrische apparaten werken gewoon hier. Wel zijn de gaatjes in het stopcontact kleiner dan die in NL. Wij gebruiken daarom altijd splitsers (T´s) die je in elke supermarkt kan kopen. Die gaan na verloop van tijd wel stuk, je moet toch forceren, maar dat is beter dan het mollen van je stopcontact.

    Groeten

    Rik

  • Dennis & Puk

    Haaien? Ohho laat dat mijn vriendin maar niet horen, dan wil ze gelijk niet meer op vakantie.

    Is het ergens wel veilig om in de zee zwemmen in Recife? Als je bijvoorbeeld voor het rif blijft?

    Groeten Dennis

  • Rik

    Achter het rif is het wel veilig. Alleen in Piedade zit geen rif… ;-)

    Lopen naar Boa Viagem gaat prima. Of een tripje naar de stranden ten zuiden van Recife.

    Groeten,

    Rik